W ostatnim poście opowiadaliśmy o tym, jak w 7 krokach stworzyć dobry brief. Jeśli zdarzy się jednak, że z jakiegoś powodu nie możesz go napisać, przygotuj się na serię pytań pojawiającą się podczas wstępnej analizy projektu. Zobacz, czego możesz się spodziewać.

 

1. Zakres prac

Zakres prac określa zaangażowanie zespołu projektowego w całym procesie. Może dotyczyć tylko prac koncepcyjnych, jak również całego przedsięwzięcia, aż po wdrożenie gotowego produktu do sprzedaży. Przemyśl ile z tych etapów będzie realizowane w ramach współpracy ze studiem designu.

 

2. Ramy czasowe na wykonanie projektu

Jeśli posiadasz ograniczony czas na wykonanie projektu, zaproponuj konkretne ramy, w których należy się zmieścić z poszczególnymi etapami prac.

 

3. Wymagania dotyczące funkcjonalności urządzenia

Opis funkcjonalności urządzenia oraz scenariusze jego użytkowania to podstawowy zestaw informacji, jakie powinien otrzymać zespół projektowy, aby przygotować wycenę lub przejść do etapu projektowania. Przygotuj się na sporą ilość pytań dotyczących technicznego aspektu Twojego projektu.

 

4. Wielkość woluminu produkcyjnego i przewidywana technologia produkcji

Planowana wielkość produkcji jest istotną informacją, nie tylko ze względu na zastosowaną później technologię oraz dobór właściwych materiałów, ale również mając na uwadze ograniczenia narzucane przez konkretne rozwiązania technologiczne, w obrębie których może poruszać się projektant. Aby łatwiej było Ci określić wielkość produkcji, możesz użyć skali:

 

Produkcja jednostkowa – do 5 sztuk rocznie

Produkcja małoseryjna – od 6 do 50 sztuk rocznie

Produkcja średnioseryjna – od 51 do 250 sztuk rocznie

Produkcja wielkoseryjna – od 251 do 1000 sztuk rocznie

Produkcja masowa – powyżej 1000 sztuk rocznie

 

5. Cena końcowa dla docelowego użytkownika

Przemyśl cenę produktu, ponieważ będzie miała wpływ na strategię materiałową oraz dobór technologii przy planowaniu produkcji. To również ważna wskazówka dla designera, który myśląc o projekcie w kontekście konstrukcji, może optymalnie zaplanować kształt unikając rozwiązań, mogących wpłynąć na zwiększenie kosztów produkcji ponad zakładany budżet.

 

Określając półkę cenową możesz skorzystać z jednej z 3 kategorii:

 

Low – end – produkty charakteryzujące się niską ceną, dedykowane osobom o mniejszych wymaganiach i gotowych wydać na nie mniej (niska półka)

Middle – end –  produkty plasujące się pomiędzy low i high-end (średnia półka)

High – end – produkty luksusowe,  kierowane do najzamożniejszych odbiorców (wysoka półka)

 

6. Przykłady produktów o podobnej funkcjonalności

Wskazanie istniejących na rynku podobnych produktów czy inspiracji pomoże zespołowi projektowemu w zrozumieniu pomysłu. Podaj kilka przykładów występujących na rynku lub poinformuj w jakim miejscu można je znaleźć.

 

7. Prezentacja istniejących prototypów

Jeśli stworzyłeś jakaś wersję swojego urządzenia, bez względu na to czy jest to prototyp wizualny, funkcjonalny czy dokumentacja – zaprezentuj pierwsze efekty projektantowi, nawet, jeśli masz przekonania czy warto je pokazywać ?

 

Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas!

mindsailors@mindsailors.com